30 درصد مدارس کهگیلویه و بویراحمد غیراستاندارد هستند


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 22 شهريور 1397
بازدید : 93
نویسنده : افزیر

 مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30 درصد مدارس این استان غیر استاندارد، نیازمند تخریب و مقاوم سازی هستند.

شعارسال: هادی زارع‌پور در نشست ظهر امروز دوشنبه، نوزدهم شهریورماه شورای آموزش و پرورش به وضعیت دانش‌آموزان و مدارس در آستانه سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: 153 هزار و 670 دانش‌آموز سال تحصیلی 97-98 را در 3015 آموزشگاه و 8602 کلاس درس آغاز می‌کنند .

وی با اشاره به ساماندهی 13هزار و 500 نیرو در سه ماهه تابستان اظهارکرد: محل کار این افراد باید مشخص می‌شد که تمامی آنها ساماندهی شدند و حتی ابلاغ 40درصد این افراد هم انجام شده و ما مشکل حاد نیروی انسانی نداریم .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هیچ مدرسه و مقاطع تحصیلی در سال جدید با مشکل نبود معلم مواجه نخواهد بود، خاطرنشان کرد: هفت درصد دانش‌آموزان در مقطع پیش‌ دبستانی، 40درصد در متوسطه اول و دوم و 50 درصد هم در دوره ابتدایی هستند، 48درصد دانش‌آموزان دختر و 52 درصد پسر هستند، 78 درصد دانش‌آموزان در مدارس دولتی و 23درصد در مدارس غیر دولتی مشغول به تحصیل می‌شوند .

زارع پور با اشاره به آمار 25درصدی دانش‌آموزان در مناطق روستایی تصریح کرد: 776مدرسه زیر 10 دانش‌آموزی در سطح استان وجود دارد که این وضعیت برای وزارت آموزش و پرورش قابل قبول نیست. سال تحصیلی جدید این مدارس جمع‌آوری می‌شوند .

وی با اشاره به اینکه استان در سال 1380 بیشترین جمعیت دانش‌آموزی را با 217هزار و 529 دانش‌آموز داشته، ادامه داد: 41درصد نیروی انسانی آموزش و پرورش 25 تا 30 سال سابقه کار دارند و در آستانه بازنشستگی قرار دارند .

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تا سال1400، 872 نیرو از آموزش و پرورش خارج و 501 نیرو جذب خواهد شد، ضمن اینکه در سال جاری 402 نیرو آموزش و پرورش بازنشسته و 249 نیرو جذب خواهد شد .

زارع پور با اشاره به وضعیت فضای آموزشی در استان تاکید کرد: 30 درصد فضای آموزشی در استان غیر استاندارد، نیازمند بازسازی یا تخریب و بازسازی هستند، 5درصد مدارس استیجاری و 65 درصد استاندارد هستند .

وی با اشاره به مشکلات فضای آموزشی در بویراحمد مناطق اکبرآباد، نجف‌آباد، مادوان، شرف‌آباد، تلخسرو و بله‌زار بیان کرد: کل فضاهای آموزشی در بویراحمد 443 مورد است که از این تعداد 354 مورد فعال و 12 مورد در حال تاسیس هستند، فضاهای تخریبی در استان 115 مورد، فضاهای پیش ساخته 15مورد و فضای استیجاری 28 مورد است .

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: 27 فضای آموزشی فاقد سرویس بهداشتی است، همچنین 52 فضا غیرقابل استفاده است که به دلیل نیاز مبرم آموزش و پرورش با ریسک بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند فضاهای تخریبی براثر زلزله 92 مورد بوده است .

زارع پور با بیان اینکه 28 مدرسه شهرستان بویراحمد استیجاری هستند، اضافه کرد: هیچ سرانه آموزشی برای آموزش و پرورش نداشتیم به همین دلیل مجبور شدیم دو میلیارد و 200 میلیون تومان از والدین اخذ کنیم.

 

 





:: موضوعات مرتبط: مقاوم سازی , مقاوم سازی با FRP , ,
:: برچسب‌ها: مقاوم سازی , بازسازی مدارس ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان شرکت مقاوم سازی افزیر و آدرس afzir.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com